Dichtbij uw client.
Juridische zaken goed uitgelegd

Een podcast met uw eigen kantoor brengt uw juridische praktijk dichterbij de client dan ooit. Of u nu een advocaat, notaris of bedrijfsjurist bent; een podcast gemaakt voor juristen en door juristen is een goede methode om te laten horen wie u bent, waar u voor staat en wat uw kantoor heeft te bieden. Eenvoudig, snel en betaalbaar voor uw eigen specifieke doelgroep. Neem direct contact met ons op voor een offerte op maat.

  • Grotere clientèle
  • Corporate branding: u bent de expert in juridische kwesties
  • Verhoog de betrokkenheid bij cliënten én medewerkers
  • Vergroot uw naamsbekendheid
  • Podcast maakt uw blog of nieuwsbrief onderscheidend
  • Een podcast voor juristen en door juristen
Podcast voor juristen

Podcast voor juristen en door juristen

Scheidingen en mediation

Mediation en/ of scheidingen zijn voor de client vaak complexe processen in turbulente tijden. Het is dan fijn als deskundigen van je eigen praktijk vertellen wat je kan doen en wat je rechten zijn. Waar de een graag leest om kennis op te nemen, is het voor de ander fijner om dit via een podcast te verzorgen. Daarnaast is het medium persoonlijker dan ieder andere denkbare wijze. Want hoe vaak krijgt u de kans om direct in het oor van uw klant te fluisteren / praten? Uw eigen unieke aanpak kunt u toelichten in een podcast, zodat uw werkwijze is te beleven in een audioproductie die uw betrouwbaarheid en deskundigheid onderschrijft.

Wetgeving

Een stevige discussie met vakgenoten, of het uitwisselen van voorbeelden om meer begrip te krijgen voor elkaars praktijk. Het zijn zomaar twee voorbeelden om door middel van podcast uw kennis en expertise op een begrijpelijke en overtuigende manier over het voetlicht te krijgen. Een podcast biedt hierdoor een uitstekend alternatief voor een geschreven artikel of een presentatie. De podcast is dus niet alleen interessant voor cliënten, maar ook voor vakgenoten. Denk hierbij aan de mogelijkheid om op regelmatige basis de actualiteit te verwerken in afleveringen over uw vakgebied.

De 'zachte' kant van de zaak

De menselijke maat is niet altijd goed zichtbaar in een stevige juridische kwestie. Immers, hierin draait het om een resultaat dat voor alle partijen is te accepteren. In een podcast kunnen cliënten hun eigen verhaal doen om duidelijk te maken wat het belang is van hun zaak. Audiopodcast is gespecialiseerd in het maken van podcasts op locatie. Bij mensen thuis, op het werk of buiten op straat: wij vertellen een verhaal aan de hand van geluid. De combinatie van een gevarieerde vormgeving, reportage-elementen en een professionele storytelling maken van een verhaal een boeiende luister-ervaring. Ook werken we met acteurs om verhalen te kunnen anonimiseren. Uw kantoor laat aan de hand van casuïstiek zien dat juridisch werk verder gaat dan wetboeken.

Hoe werkt het?

Doel en doelgroep

Podcast is een medium dat uitstekend is te combineren met andere marketingvormen zoals nieuwsbrieven, video of blogs. Audiopodcast neemt u geheel vrijblijvend mee om ‘doel’ en ‘doelgroep’ zo scherp mogelijk te bepalen. Vervolgens gaan we samen bekijken wat geschikte vertelvormen kunnen zijn voor een podcast. Denk daarbij aan een ronde tafelgesprek, of verschillende 1-op-1 gesprekken die zijn teruggebracht in een montage. Of denk aan een reportage-vorm, waarbij de verslaggever op zoek gaat naar een verhaal en ‘onderweg’ met alle betrokkenen spreekt. Of denk aan een gedramatiseerde casus. Zodra de vorm is gekozen gaan we aan de slag met audiovormgeving, het eventuele gebruik van voiceovers en alle oplossingen om de podcast bij het publiek onder de aandacht te brengen.

Werkwijze

Bij Audiopodcast hanteren we een open en transparante werkwijze, waarbij u als opdrachtgever realtime kan meekijken bij ons werk. We werken in de cloud aan de inhoudelijke opzet van de podcast. Zo kan u als opdrachtgever input leveren waar wij direct mee aan de slag gaan. Hierin gaan we gefaseerd te werk, zodat u continue op de hoogte blijft van de voortgang en tussentijds het werk kan beoordelen. U mag zelf beoordelen hoe het proces verder gaat. Misschien toch een voiceover inhuren, of een andere invalshoek? U blijft altijd bovenop het proces.