Ontdek toptalent met een HR-podcast!

Hét middel voor werving en selectie.

Een podcast waarin uw medewerkers vertellen wat ze doen. Zo onderscheidt u zich in een krappe arbeidsmarkt. Een HR-podcast is de perfecte methode om te laten horen wie u bent, waar u voor staat en wat uw bedrijf heeft te bieden. Podcast is persoonlijk en geeft u de mogelijkheid de waarden binnen uw bedrijf helder over te brengen. Eenvoudig, snel en betaalbaar voor uw eigen specifieke doelgroep. Neem direct contact met ons op voor een offerte op maat.

  • Vind goede medewerkers
  • Vergroot uw zichtbaarheid
  • Employer brand
  • Toon uw inhoudelijke expertise
  • Benadruk het menselijke aspect
  • Podcast is effectiever dan online adverteren
HR-podcast om nieuwe medewerkers te werven

Onze cases

Jonge psychiaters

Het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie wil jonge psychiaters interesseren om bij hen te komen werken. Er is veel vraag naar deze hooggekwalificeerde hulpverleners. Door middel van interviews met medewerkers en reportages op lokatie laat Audiopodcast horen hoe gevarieerd werken bij het NIFP is. Waar de een graag leest om kennis op te nemen, is het voor de ander fijner om dit via een HR-podcast te horen. Daarnaast is het medium persoonlijker dan ieder andere denkbare wijze. Want hoe vaak krijgt u de kans om direct in het oor van uw klant te fluisteren / praten?

Ziekenhuizen

Personeelstekorten in de zorg zijn iedere dag in het nieuws. Audiopodcast ontwikkelde voor een regionaal ziekenhuis een aantal formats om nieuw personeel aan te trekken en bestaand personeel te behouden. Het is een voorbeeld waarmee u door middel van een zogeheten HR-podcast kunt laten horen waarom mensen graag bij uw zorginstelling blijven werken. Podcast versterkt uw geschreven artikel, presentatie of bestaande communicatie, zowel intern als extern. De podcast is dus niet alleen interessant voor uw huidige personeel, maar ook voor mensen die op zoek zijn naar een baan in de zorg. Denk hierbij aan de mogelijkheid om op regelmatige basis de actualiteit te verwerken in afleveringen over uw vakgebied.

Overheid

Voor een ministerie ontwikkelden we een podcastserie waarmee de kernwaarden binnen de organisatie naar voren werden gebracht. Dat deden we door medewerkers te vragen wat het werk voor ze betekent. Ook vroegen we hoe ze in hun werk denken te kunnen blijven groeien. Dat combineerden we met voorbeelden uit de praktijk. Wij vertellen een verhaal aan de hand van geluid. De combinatie van een gevarieerde vormgeving, reportage-elementen en een professionele storytelling maken van een verhaal een boeiende luister-ervaring.

Hoe werkt het?

Doel en doelgroep

Podcast is een medium dat uitstekend is te combineren met andere marketingvormen zoals nieuwsbrieven, video of blogs. Audiopodcast neemt u geheel vrijblijvend mee om ‘doel’ en ‘doelgroep’ zo scherp mogelijk te bepalen. Vervolgens gaan we samen bekijken wat geschikte vertelvormen kunnen zijn voor een podcast. Denk daarbij aan een ronde tafelgesprek, of verschillende 1-op-1 gesprekken die zijn teruggebracht in een montage. Of denk aan een reportage-vorm, waarbij de verslaggever op zoek gaat naar een verhaal en ‘onderweg’ met alle betrokkenen spreekt. Of denk aan een gedramatiseerde casus. Zodra de vorm is gekozen gaan we aan de slag met audiovormgeving, het eventuele gebruik van voiceovers en alle oplossingen om de podcast bij het publiek onder de aandacht te brengen.

Werkwijze

Bij Audiopodcast hanteren we een open en transparante werkwijze, waarbij u als opdrachtgever realtime kan meekijken bij ons werk. We werken in de cloud aan de inhoudelijke opzet van de podcast. Zo kan u als opdrachtgever input leveren waar wij direct mee aan de slag gaan. Hierin gaan we gefaseerd te werk, zodat u continue op de hoogte blijft van de voortgang en tussentijds het werk kan beoordelen. U mag zelf beoordelen hoe het proces verder gaat. Misschien toch een voiceover inhuren, of een andere invalshoek? U blijft altijd bovenop het proces.